Redactioneel: Digitale tweelingen
In deze aflevering het gevarieerde aanbod van artikelen, opiniestukken en recensies zoals u dat van ons kunt verwachten. Overigens hebben we het tot dusverre minder
DNMonline is een onafhankelijk online platform over leiderschap in het funderend onderwijs. DNMonline verschijnt 8x per jaar met een overzicht van nieuwe content en toegang tot een uitgebreid archief.
Op de opiniepagina van DNMonline presenteren wij bijdragen van vaste columnisten en gastschrijvers. Hier vindt u scherpe inzichten, reflecties en discussies over thema’s rond leiderschap, bestuur en toezicht in het onderwijs. Topics zoals schoolontwikkeling, onderwijsbeleid, onderwijspraktijk en professionele verantwoordelijkheid komen aan bod.
In deze aflevering het gevarieerde aanbod van artikelen, opiniestukken en recensies zoals u dat van ons kunt verwachten. Overigens hebben we het tot dusverre minder
Jasmijn Kester | Onderwijs begint voor mij met hoop. De hoop dat ieder kind gezien wordt. Dat ieder kind er mag zijn. Dat onderwijs bijdraagt
Ken je die mop van die kater die ’s nachts buiten zo verschrikkelijk veel herrie maakte in zijn omgang met de dames, dat zijn baasje
Na ruim 43 jaar in het onderwijs gewerkt te hebben ga ik per volgend schooljaar met pensioen. Ik kan niet ontkennen dat ik het onderwijs
Onze nieuwe Vlaamse Minister van Onderwijs is van het doortastende type. Dat heeft ze gemeen met de huidige Amerikaanse president, die naar verluidt ook een
Er is op dit ogenblik heel wat te doen in Nederland over het benadrukken van basisvaardigheden Nederlands, rekenen-wiskunde, digitale geletterdheid en burgerschap in het onderwijs.
“One thing I’ll be doing very early in the administration”, aldus Donald Trump in september 2023 in een campagnevideo, “is closing up the Department of
Ik volg als buitenlander met bijzondere belangstelling het wedervaren van de op zijn minst originele nieuwe Nederlandse regering. In het bijzonder werd mijn aandacht getrokken
Medezeggenschap, kent u die uitdrukking? Medezeggenschap is onmisbaar voor de zogenoemde ‘checks and balances’ in de governance-driehoek: bestuur-toezicht-medezeggenschap. Maar de paradox is dat effectieve mede-zeggenschap
Deze keer geen opinie voor deze BBB-rubriek, maar eerste bevindingen uit lopend onderzoek naar een fenomeen waar onderwijsbesturen steeds meer mee van doen hebben: samen
Wereldwijd staat democratie onder druk. Ook in Nederland. Om die reden wordt burgerschap sinds 2021 verplicht onderwezen op Nederlandse scholen.
In veel onderwijsorganisaties bestaat frustratie over de onduidelijkheid van beleid, taken en verantwoordelijkheden. De logische reflex van mensen bij onduidelijkheid is om duidelijkheid te zoeken.
DNMonline: